Ahad, Oktober 04, 2009

Kejohanan Futsal Terbuka Piala Ketua Pemuda UMNO Kota Bharu


KOTA BHARU- Kejohanan Futsal Terbuka Piala Ketua Pemuda UMNO Kota Bharu, dengan kerjasama pasukan futsal Farmasi Seroja bakal diadakan pada 17 Oktober ini di KB Arena, Pengkalan Chepa.

:Para pemain yang ingin mencuba nasib dan menunjukkan kebolehan masing-masing boleh menyertai kejohanan ini. Tarikh tutup pendaftaran pada 15 Oktober dan pada malam tersebut undi akan menentukan pasukan mana yang akan bertemu.

:Pengarah Program, Rosmadi Ismail berkata, tujuan pertandingan ini diadakan adalah untuk menggalakkan pembabitan belia.

:“Melalui sukan futsal, peserta boleh meningkatkan kesedaran dalam aktiviti bersukan dan kecergasan kerana ia perlu diterapkan sebagai amalan gaya hidup seharian.

:“Selain itu, pertandingan ini turut diadakan untuk menerapkan budaya hidup cergas, sihat dan bersatu padu agar belia akan terhindar daripada aktiviti dan gejala negatif seperti melepak, lumba haram, gengsterisme dan penyalahgunaan dadah,” katanya.

:Pertandingan ini terbuka kepada semua belia yang berumur antara 15 tahun hingga 40 tahun. Dengan setiap pasukan yang menyertainya akan dikenakan yuran pendaftaran sebanyak RM100.

:“Setiap pasukan mesti terdiri daripada lapan pemain. Sehubungan itu, kami berharap pertandingan ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada semua peringkat belia di Kota Bharu,” katanya.

:Kejohanan ini juga menawarkan hadiah lumayan kepada semua penyertaan. Johan akan memenangi wang tunai RM1,500 dan piala, naib johan wang tunai RM700, tempat ketiga dan keempat masing-masing memenangi RM350.

:Borang boleh didapati di KB Arena, Pengkalan Chepa. Kepada peminat sukan jenis ini dijemput hadir bagi memberikan sokongan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan