Isnin, Mei 25, 2009

Sedihnya Jika Kelantan Benar-Benar Tarik Diri

Mengikut berita yang aku baca dalam kosmo menyatakan bahawa team Liga Super Kelantan akan menarik diri daripada saingan Liga Super musim 2009 ini kerana tidak mampu menanggung kerugian setiap kali beraksi. Berikut petikan berita tersebut,

Presiden Kafa serba salah

PRESIDEN Persatuan Bola sepak Kelantan (Kafa) Tan Sri Annuar Musa mengakui, beliau kini serba salah berikutan keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengekalkan penggantungan Stadium Sultan Mohammad Ke-IV sehingga tamat musim ini.

"Keadaan ini membuatkan saya berada di dalam keadaan serba salah dengan apa yang perlu dilakukannya tetapi saya akan berjumpa dengan semua pihak seperti pemain-pemain, pengurusan pasukan dan kelab penyokong bagi berbincang.

"Namun keputusan akhir mengenai tindakan seterusnya hanya akan diketahui pada mesyuarat Majlis Kafa yang akan diadakan pada Rabu ini," katanya kelmarin.

Beliau sebelum ini dilaporkan berkata antara pilihan yang mungkin terpaksa dibuat oleh Kafa adalah menarik diri daripada meneruskan baki perlawanan Liga Super.

Ia berikutan keputusan FAM yang mengekalkan hukuman penggantungan stadium itu sejak 9 April lepas kerana insiden rusuhan penyokong walaupun Kafa telah merayu sekali gus terpaksa menanggung kerugian RM30,000 setiap perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Malah ketika ditanya mengenai cadangan sesetengah pihak untuk mengajukan masalah itu terus kepada Presiden FAM, Sultan Ahmad Shah, Annuar menjawab: "Adakah itu sistem yang diamalkan setiap kali masalah timbul.

"Apa yang saya tahu, kita perlu mengikut sistem yang telah ditetapkan. Jadi mengikut peraturan jika sesuatu hukuman dikenakan adalah dibenarkan membuat rayuan," katanya.

Mengenai kekalahan kali kelima berturut-turut Kelantan dalam saingan Liga Super malam kelmarin, Annuar berkata, perkara itu telah diduga.

"Kita terpaksa melakukan perjalanan jauh yang memenatkan, kadang-kadang latihan tidak dapat dibuat malah terpaksa berbelanja untuk penginapan dan sebagainya," katanya.

Annuar berkata, beliau yakin jika dibenarkan kembali bermain di Stadium Sultan Mohammad Ke-IV, pemain-pemain Kelantan akan kembali bangkit dan bersemangat untuk bermain di hadapan penyokong tempatan.

Episod kekalahan naib juara Piala FA 2009 itu pada aksi Liga Super bermula awal bulan ini apabila tewas kepada Negeri Sembilan (2-0), Johor FC (2-1), Perlis (2-0), Perlis (2-1) dan KL Plus 2-1.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan