Sabtu, Mei 23, 2009

Kelantan Kalah Lagi

Hmmm... nampaknya tak kesampaian hajat aku nak tengok Red Warrior kembali mengutip 3 mata penuh. Malam ni KL Plus mengambil kesempatan atas kepincangan pasukan kelantan. KL Plus menang 2-0. Aku berada di stadium malam tadi. Mengikut pemerhatian aku, Pasukan Kelantan beraksi dibawah keupayaan sebenar mereka. Tidak seperti diawal musim yang mana Kelantan begitu hebat dengan pemain mengamalkan corak permainan yang pantas, bertenaga dan skil individu yang menarik. Aku agak faktor keletihan dan semangat yang sedikit luntur dek hukuman FAM yang tidak bertimbang rasa. Bayangkan betapa penatnya pemain Kelantan terpaksa berulang-alik dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur pada setiap minggu dan juga berulang alik dari K.Bharu ke gelanggang pasukan lain. Dengan sumber kewangan yang semakin menipis, apalah sangat yang mampu pengurusan pasukan untuk menjaga kebajikan pemain.Mungkin ini satu faktor pemain lemah semangat dan tidak dapat memberikan persembahan seperti yang mereka sajikan diawal musim sehingga membawa Kelantan ke pentas Final Piala FA buat kali pertama tahun ini. Aku berharap agar FAM lebih prihatin kepada persatuan dibawah naungannya. Jangan hanya suka menghukum tanpa mengkaji kesan kepada setiap hukuman yang dijatuhkan. Berubahlah wahai FAM @ Azzudin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan